Sosiaali & Terveysala Tänään

ban_rinnekoti_2018_468x60px

af8f00b04b34ed88_800x800ar

Soten toimintamallien kehittämisen hetki on nyt

Koronakevät opetti, että etätyöskentely ja -koulu toimivat, lisäksi vuosien ajan olemme sujuvasti käyttäneet digitaalisia pankkipalveluja. Samaa digitaalisuutta ja asiakaslähtöisyyttä voidaan hyödyntää myös sote-palveluissa ja näin mahdollistetaan parempi palvelukokemus sekä kustannusten hillitseminen.

Pata-asiakaspalvelukeskus on neljän sairaanhoitopiirin yhteishanke, jonka ratkaisut mahdollistavat asiakkaiden monikanavaisen palvelun, neuvonnan, hoidon tarpeen arvioinnin sekä palveluohjauksen.

Pata-asiakaspalvelukeskus on toimintamalli, joka keskittää ja tehostaa asiakkaan hoidon ja tuen tarpeen arviointia sekä  asiakasohjausta. Sen avulla taataan arvioinnin tasalaatuisuus ja asiakkaan ohjaus oikeaan palveluun.

Digitalisoituja ratkaisuja hyödyntämällä ja toimintoja keskittämällä vähennetään päällekkäistä työtä ja lasketaan sote-palvelujen tuottamiskustannuksia.

– Palvelun tarvearviointi ja palveluun ohjaus -ratkaisun (Pata) teknologiat mahdollistavat asiakkaiden monikanavaisen palvelun, neuvonnan, hoidon tarpeen arvioinnin sekä palveluohjauksen. Omistaja-asiakkaittemme eli  julkisten sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioiden kanssa luomme alustaa entistä toimivimmille palveluille, kertoo 2M-IT Oy:n asiakkuusjohtaja Kari-Mikael Markkanen.

Markkanen pitää tärkeänä, että sairaanhoitopiirit ovat yhdessä kehittämässä ratkaisuja.

– Kaikki hyötyvät siitä, että esimerkkisi digitaalisia palveluja voidaan tarjota entistä suuremmalla voimalla. Pata-asiakaspalvelukeskuksen avulla taataan arvioinnin tasalaatuisuus ja asiakkaan ohjaus oikeaan palveluun, visioi Markkanen.

Teksti: Maija-Liisa Saksa


lojer

ajas-sjtt-140x250

tervisekivi-140x250

PalvelutaloKotipiha_140x330px_netti

Untitled

Alaset_Import_banneri_140x250px_netti